NEWSLETTER
Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε κάθε πρωί τα νέα από το emediaPRESS.gr
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ : Κοινωνικά
Τετάρτη 28/5/2025
Στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027»του ΕΣΠΑ εντάχθηκε ο εκσυγχρονισμός συρμών και υποδομών της γραμμής Πειραιάς- Κηφισιά του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (Γραμμή 1 του Μετρό), συνολικής δημόσιας δαπάνης 90.382.520 ευρώ. Την σχετική απόφαση υπέγραψε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.
Συγκεκριμένα, αναβαθμίζονται: 14 συρμοί των 5 οχημάτων (70 βαγόνια), έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα παραγωγικής λειτουργίας για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης. Επιπλέον θα αναβαθμιστούν και δύο υποσταθμοί έλξης στο Ηράκλειο Αττικής και στο Ν. Φάληρο, που τροφοδοτούν την Γραμμή 1, με ταυτόχρονη μετεγκατάσταση του υποσταθμού του Φαλήρου σε νέο κτίριο και τοποθέτηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών. Στην πράξη περιλαμβάνονται και άλλες αναγκαίες τεχνικού χαρακτήρα παρεμβάσεις. Δικαιούχος είναι οι «Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).
Βελτίωση καθημερινότητας
«Η Γραμμή 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) αναβαθμίζεται. Με χρηματοδότηση 90,4 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ 2021–2027, ξεκινά ο εκσυγχρονισμός 14 συρμών και δύο υποσταθμών έλξης στο Ηράκλειο και στο Νέο Φάληρο» σχολίασε ο κ. Παπαθανάσης και συμπλήρωσε: «Πρόκειται για έναν ιστορικό σιδηρόδρομο, ίσως έναν από τους πρώτους στην Ευρώπη, που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον 19ο αιώνα. Είχα την τιμή να υπηρετήσω για αρκετά χρόνια ως Διευθύνων Σύμβουλος στην ΗΣΑΠ ΑΕ και να συνεργαστώ με εξαιρετικούς εργαζόμενους. Στην συνέχεια, υπηρέτησα ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όταν συγχωνεύτηκαν οι τρεις εταιρείες ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ, με επιβατική κίνηση άνω του 1 εκατ. επιβατών ημερησίως. Βελτιώνουμε την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών με πιο σύγχρονες υποδομές για ασφαλείς μετακινήσεις, από τον Πειραιά ως την Κηφισιά».